Kunst en cultuur dragen bij aan de persoonlijke ontwikkeling, het zelfbeeld en identiteitsvorming van onze leerlingen. Hiermee leveren kunstzinnige leeractiviteiten ook een bijdrage aan burgerschapscompetenties. Ook kunnen we via kunstonderwijs werken aan leervaardigheden als reflectievermogen, creatief en kritisch denken.

In samenwerking met muziekcentrum Aslan krijgen de kinderen van groep 1 t/m 8 wekelijks muziek- en dramales van Alisa Opari Luzi.

Alle groepen krijgen jaarlijks een lessenserie aangeboden van beeldend kunstenaar Heidi de Geus vanuit de gedachte ‘Begrijpen met je handen’. In de onderbouw zijn dit de Kris Kras Atelierlessen en vanaf groep 3 Bouw Werk Lessen.

Jaarlijks wonen alle groepen een voorstelling bij in theater de Krakeling. In schooljaar 2021-2022 hebben we in samenwerking met de Krakeling gedurende 5 weken een Liefdesproject gedaan. Tijdens dit project kregen de kinderen extra kunstlessen aangeboden.

Tenslotte maken alle groepen gedurende het schooljaar een cultuur-historisch uitstapje naar een Amsterdam museum.